Monthly Archives: August 2010

Orang bukan Islam masuk masjid-surau

UMNO dan media BN menipu rakyat dan Sultan Selangor siang dan malam kerana nak rampas kerajaan Selangor dari Pakatan Rakyat. Paling terbaru tentang YB DAP masuk Surau Al-Huda di Kajang. Heboh macam ayam bertelor sebiji riuh sekampung. Cuba tengok foto di atas ini, berapa banyak orang bukan Islam masuk surau dan tidak tutup aurat termasuk penceramahnya. The photo speaks for itself. The photos is better than 1000 words. Media BN tak akan siar photo ini.

Rakyat jangan lupa, Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-90 yang bersidang pada 1 Mac 2010 telah membincangkan Hukum Pelancong Bukan Islam Memasuki Masjid Dan Ruang Solat Utama Di Dalam Masjid. Apakah media BN buat-buat lupa? Memang UMNO anti-dakwah Islam, anti-orang suka Islam, anti-orang Islam dekati bukan Islam.

Muzakarah ini telah memutuskan bahawa pelancong bukan Islam diharuskan memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mendapat keizinan pihak pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid dan sentiasa terkawal dan beradab.

Orang bukan Islam masuk masjid/surau ni sebenarnaya bergantung kepada jawatankuasanya.

Masjid Negara, Masjid Putrajaya dan banyak masjid2 lain, orang bukan Islam, yang lelaki perempuan bukan Islam pun masuk, dibenarkan masuk, bukan suka-suka boleh keluar masuk. Di Surau Huda tu, YB tu dibenarkan masuk. Dia masuk pakai baju kebaya, ada muslimat bersama hari tu.

Tapi isu ini bukan isu agama, jelasnya ia isu politik. UMNO tengah lemas sekarang. Macam-macam kurap dan sopak dah nampak kat kulit tubuh badan UMNO-BN. Duit billion-billion hilang. Injin jet hilang. Harga barang naik.Kapal selam tak boleh selam.  Duit saman nak kutip juga dari rakyat sebab duit negara dah kering. Subsisidi nak tarik sebab duit kerajaan dah kering. Macam-macam hancur. Sime Darby hancur. Maka nak elak rakyat terus tengok kurap dan sopak tu, maka UMNO carilah jalan untuk untuk kalih pandangan rakyat terhadap kurap dan sopak UMNO-BN.

Meskipun begitu,  orang PAS-PKR pun satu, hati-hatilah sikit dalam bab yang sensitif pada setengah orang Melayu yang tak faham agama Islam dan tak faham tasawwur Islam secara menyeluruh. Janganlah buat benda-benda yang sensitif walaupun benda tu tidak salah pada sisi agama, berpada-padalah. Bila kita bawa masuk orang bukan Islam ke dalam masjid atau surau, jaga batas-batasnya; tak perlu buat dalam tempat atau ruang solat. Buatlah kemah di luar supaya dapat mengelak fitnah. Fitnah yang akan dibuat oleh orang Melayu Islam yang tidak faham Islam dan musuh dalaman umat Islam yang mengaku Islam. Jadi orang Melayu Islam yang tidak reti bab agama Islami ni tidaklah melenting sangat. Mereka itu jahil,  mereka  melenting sebab mereka jahil, kalau mereka faham mereka tidak  melenting. Kita yang faham Islam janganlah bergaduh dengan orang jahil, jangan melayan bangat dengan orang jahil atau bodoh, nanti kita jadi bodoh.

Kesimpulannya hati2 dan waspada selalu tindakan kita kerana ada orang tak faham tasawwur Islam yang menyeluruh

Lihat komen tambahan

  • http://www.malaysiakini.com/news/141389
  • http://www.detikdaily.net/v5/modules.php?name=AvantGo&op=ReadStory&sid=9303
  • http://malaysia-today.net/mtcolumns/beritakomentar/34138-asuk-surau-dap-mahu-mais-siasat-terperinci
  • http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=7408&mode=&order=0&thold=0
  • http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=7395&mode=&order=0&thold=0
  • Don’t always sleep late!!!!!!!

    Good rest and sound sleep is very important… if u don’t sleep well,

    The toxins in your body will accumulate… Affecting your health and your mood… 

    The main causes of liver damage are: 
    1. Sleeping too late and waking up too late are the main cause.. 
    2. Not urinating in the morning. 
    3. Too much eating. 
    4. Skipping breakfast. 
    5. Consuming too much medication. 
    6. Consuming too much preservatives, additives, food coloring, and artificial sweetener. 
    7. Consuming unhealthy cooking oil. As much as possible reduce cooking oil use when frying, which includes even the best

    Cooking oils like olive oil. Do not consume fried foods when you are tired, except if the body is very fit. 

    8. Consuming overly done foods also add to the burden of liver. Veggies should be eaten raw or cooked 3-5 parts. Fried

    Veggies.  We have to should be finished in one sitting, do not store. 

    Adopt a good daily lifestyle and eating habits. Maintaining good eating habits is very important for our body to absorb and get rid of unnecessary chemicals.

    Because….

     Evening 9 – 11pm: is the time for eliminating unnecessary/ toxic chemicals (detoxification) from the antibody system (lymph nodes). This time duration should be spent by relaxing or listening to music. If during this time a housewife is still in a un relaxed state such as washing the dishes or monitoring children doing their homework, this will have a negative impact on her health. 

    Night at 11pm – 1am: The detoxification process in the liver, and ideally should be done in a deep sleep state.

     Early morning 1 – 3am: detoxification process in the gall, also ideally done in a deep sleep state. 

    Early morning 3 – 5am: detoxification in the lungs. Therefore there will sometimes be a severe cough for cough sufferers during this time. Since the detoxification process had reached the respiratory tract, there is no need to take cough medicine so as not to interfere with toxin removal process.

    Morning 5 – 7am: detoxification in the colon, you should empty your bowel. 

    Morning 7 – 9am: Absorption of nutrients in the small intestine, you should be having breakfast at this time. Breakfast should be earlier, before 6:30am, for those who are sick. Breakfast before 7:30am is very beneficial to those wanting to stay fit. Those who always skip breakfast, they should change their habits, and it is still better to eat breakfast late until 9 -10am rather than no meal at all. Sleeping so late and waking up too late will disrupt the process of removing unnecessary chemicals.

    Midnight to 4am is the time when the bone marrow produces blood. 

    Therefore, have a good sleep and don’t sleep late.

    Intervensi – kes buang bayi

    Sudah banyak laporan kita dengar mengenai kes buang anak yang tidak diminta dlahirkan, anak-anak yang tidak berdosa tetapi menjadi mangsa kerakusan hawa nafsu kebinatangan manusia.

    Catatan yang dibuat di beberapa akhbar, media dan laman web menunjukkan:

    • “304 kes buang bayi dilaporkan antara 2004 hingga 2007 membabitkan 117 bayi lelaki, 96 bayi perempuan manakala bakinya tidak diketahui jantina kerana mayat reput” Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Noriah Kasnon.
    • “Sebanyak 65 kes buang bayi dicatat pada 2000 dan meningkat kepada 83 kes, tahun lalu. Selangor mencatatkan angka tertinggi iaitu 22 kes (2000) dan 24 kes (2006). Daripada jumlah 83 kes itu, 79 membabittkan kes pembuangan bayi yang baru dilahirkan dan empat kes pembuangan janin.  -Statistik Ibu Pejabat Polis Bukit Aman
    • “Sejumlah 50 kes buang bayi dicatatkan sepanjang Januari hingga September 2008 dengan pasangan Melayu mencatatkan jumlah tertinggi iaitu 36.”  Statistik Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM)
    • “Terdapat lebih 257,000 sijil kelahiran didaftarkan tanpa catatan nama bapa, sejak tahun 2000 hingga pada bulan Julai 2008.” Laporan rasmi, Jabatan Pendaftaran Negara (JPN). Ini bermakna secara purata, 2,500 kes anak luar nikah direkodkan pada setiap bulan atau 83.3 kes pada setiap hari. Jika diunjurkan lagi, satu kes pendaftaran anak luar nikah berlaku dalam setiap 17 minit 17 saat!
    • Kes buang bayi mengikut negeri: Selangor = 12,836 orang, Perak = 9,788 orang, Kuala Lumpur = 9,439 orang, Johor = 8,920 orang, Sabah = 8,435 orang, Negeri Sembilan = 4,108 orang, Pahang  3,677 orang, Kedah = 3,496 orang, Pulau Pinang = 3,412 orang, Melaka = 2,707 orang, Kelantan = 1730 orang, Perlis = 691 orang, Sarawak = 617 orang, Terengganu = 574 orang, JUMLAH = 70,430 orang.

    Apakah penyelesaiannya dengan membuka satu pusat koleksi anak luar nikah? Apakah dengan membuka sebuah sekolah perempuan mengandung di Melaka boleh menjamin kekurangan bilangan perempuan mengandung luar nikah atau menggalakkan lagi kes mengandung luar nikah? Mengapa tidak mencari punca dan akar kepada sebab berlaku? Kita kan bincang puncanya di lain masa.

    Di dalam mengurus manusia, ada lima langkah yang harus dilakukan (1) mendidik – educate (2) mencegah – prevention (3) menguatkuasa – enforcement  (4) mencelah – intervention dan (5) memulih – rehabilitate.

    Menyediakan pusat tabung anak luar nikah adalah langkah (4) dan langkah ini belum tentu dapat menyelesaikan punca dan sumbangan kepada masalah buang bayi.

    Langkah (5)  iaitu memulihkan manusia belum tentu dapat  menyelesaikan punca dan sumbangan kepada masalah buang bayi.

    Saya percaya kesemua 5 langkah telah dijalankan tetapi ia tidak dijalankan secara serius dan tidak menyeluruh. Kerajaan tidak perlu menuduh rakyat sahaja dalam hal ini sedangkan kerajaan yang memerintah juga mempunyai peranan sama penting dan sama besar dalam menangani kes buang bayi yang tidak berdosa dan tidak minta dilahirkan.

    Persoalannya sejauh manakah kerajaan serius dalam menangani kes buang anak ini, tidak kira samanada kerajaan Barisan Nasional yang memerintah beberapa negeri dan kerajaan Pakatan Rakyat yang memerintah beberapa negeri?

    Kes buang anak atau buang bayi ini adalah manifestasi kegagalan manusia mentadbir alam dan manusia. Kes buang bayi yang semakin tinggi mengajak kita berfikir bahawa punca dan sebabnya saling kait-mengait dan sokong menyokong. Apakah punca dan sebab? Kita boleh bincang puncanya tetapi ia akan mengambil masa yang panjang, dan kita bincang di lain masa.  Apa yang sama penting sekarang ialah bagaimana kita membuat intervensi atau pencelahan untuk membendung hal ini buat sementara.

    Saya ingin cadangkan beberapa langkah seperti di bawah

    • Tubuhkan satu Jawatankuasa Anti-Buang Bayi (JAWABB) di peringkat negeri di bawah satu EXCO kerajaan negeri (ini adalah langkah no. 2 hingga no. 5)
    • JAWABB ini boleh terdiri dari Polis Negeri, JKM, Jab. Kesihatan, JPendidikan Negeri, Jab. Pendaftaran Negeri, Persatuan Klinik, Persatuan Doktor, JAIS, Pesatuan Kaunseling Negeri, Rumah Pemulihan, dan Jab. Penjara Negeri.
    • Derafkan  satu peraturan khas diperingkat negeri supaya semua klinik dan semua doktor di negeri mengambil maklumat biodata demografik ke atas semua perempuan (samada sudah kahwin atau belum) serta menyimpan sampel darah mereka yang datang menguji air kencing untuk ujian samaada mengandung atau tidak mengandung di peringkat awal; dan menyimpan sampel darah mereka yang sah mengandung. (ini melibatkan langkah no. 2 dan no. 3)
    • Jalankan ujian DNA ke atas sampel darah atau tisu atau air liur klien dan simpan maklumat klien dalam pangkalan data khas  sulit itu.
    • Serahkan pangkalan data sulit khas sulit ke satu pusat pangkalan data peringkat negeri dan boleh juga diakses di peringkat kebangsaan.
    • Apabila berlaku kes buang bayi, samada bayi masih hidup atau sudah  mati, pihak hospital boleh jalankan ujian DNA ke atas bayi dan kemudian menyemak pangkalan data khas supaya boleh dipadankan DNA bayi dengan DNA si “ibu”
    • Dengan demikian, perempuan berkenaan tidak boleh terlepas dan  akan dipertanggungjawabkan di atas bayi yang dibuang, dan secara tidak langsung, kes buang bayi dapat dibendung, untuk jangka panjang.

    Langkah intervensi ini adalah langkah sementara sahaja. Terdapat persoalan lain yang perlu diselesaikan. Misalnya:

    • Setelah perempuan itu ditahan, apakah satu pihak sahaja iaitu perempuan itu sahaja bersalah? Apakah ia akan dikenakan hukuman mati seperti yang dicadangkan sekarang? Apakah ia berniat membunuh bayi atau tidak berniat membunuh bayi? (ini melibatkan langkah no. 2:  penguatkuasaan/enforcement)
    • Bagaimana dengan si lelaki yang menyebabkan perempuan itu mengandung? Bagaimana dengan orang yang bersubahat membuang bayi yang tidak berdosa itu? Apakah tidak ada hukuman ke atas mereka sama? (ini melibatkan langkah no. 2:  penguatkuasaan/enforcement)
    • Bagaimana kalau perempuan yang mengandung itu adalah hasil dari perkosaan yang berlaku ke atasnya?

    JK BBB ini juga perlu menyediakan satu pakej perkhidmatan kepada perempuan yang mengandung luar nikah dan berpotensi akan buang anak ini. Pakej ini termasuk:

    • Peluang untuk perempuan itu terus menyimpan kandungan sehingga melahirkan anak (ini lebih baik daripada anak itu dibuang macam sampah) (ini melibatkan langkah no. 1 , no. 3, dan no 5)
    • Anak itu disahkan di sisi undang-undang diambil dan diuruskan oleh JKM samada untuk dijadikan anak angkat yang sah (ini lebih baik daripada anak itu dibuang macam sampah)
    • Tempat bagi perempuan itu bernaung untuk tempoh mengandung sehingga melahirkan anak (ini lebih baik daripada anak itu dibuang macam sampah)  (ini melibatkan langkah no. 1 , no. 3, dan no 5)
    • Hukuman dikenakan ke atas perempuan dan pasangannya yang membawa kepada kandungan itu; hukuman berat atau ringan boleh ditentukan oleh pihak mahkamah, samada mahkamah sivil atau mahkamah syariah). Hukuman ke atas perempuan boleh dikenakan selepas ia selamat bersalin dan selesai pantang.  (ini melibatkan langkah no. 1 , no. 3, dan no 5)
    • Peluang untuk pasangan itu berkahwin diberikan seluasnya selepas perempuan itu bersalin, serta boleh mengambil “anak angkat: tadi jika tidak berikan kepada orang lain.  (ini melibatkan langkah no. 1 , no. 3, dan no 5)
    • Sesi kaunseling dan pemulihan akhlak diberikan kepada perempuan itu dan pasangannya sekiranya pasangan itu dapat dikenalpasti.  (ini melibatkan langkah no. 1 , no. 3, dan no 5)

    Ini bermakna walaupun perempuan yang mengandung luar nikah ini diberi ruang ‘selamat’ kerana untuk menyelamatkan bayi dalam kandungannya, ia tetap akan dikenakan hukuman, dan begitu juga pasangannya jika si lelaki durjana itu dapat dikenalpasti.

    Mungkin langkah intervensi ini boleh membendung gejala buang anak-anak yang tidak minta dilahirkan dan tidak berdosa ini.

    Di dalam sosiologi Islam, ada  5 asas kehidupan manusia yang harus dijaga dan dipulihara, samada oleh individu,  keluarga agtau kerajaan . 1. Menjaga Agama. 2. Menjaga Harta. 3. Menjaga Akal. 4. Menjaga Zuriat & Keturunan. 5. Menjaga nyawa

    Apabila agama disia-siakan, maka no. 2-5 tidak akan terjaga, tidak terjamin, dan tidak selamat. Natijahnya ialah manifestasi gejala buruk manusia yang ada pada hari ini, berlaku secara 1 Malaysia.

    No 4, No 13 nombor sial! Ia kurafat & syirik!

    Bagi sesetengah orang, no. 4 dan no. 13 adalah nombor sial, atau nombor “suwe”. Mereka percaya nombor ini adalah nombor yang membawa kepada perkara malang, malapetaka, bencana, tak guna, merosakkan, membahayakan dan macam-macam lagi perkara yang negatif mengenainya. Di kalangan orang Cina no. 4 dikaitkan dengan kematian. No 13, iaitu 1+3 jadi 4, juga membawa kepada sesuatu yang sial.

    Ada dalam kalangan orang Islam yang turut sama percaya kepada ‘kesialan’ no. 4 dan no. 13 ini. Walhal di dalam Islam, mempercayai adanya mudarat yang boleh didatangkan oleh sesuatu nombor iaitu dianggap sebagai kurafat dan termasuk dalam perbuatan syirik terhadap Allah S.W.T. Dosa syirik tidak akan diampunkan oleh Allah S.W.T.

    Di Malaysia peristwa 13 Mei adalah suatu peristiwa malang. No. 13 dianggap berhantu. Di sesetengah hotel dan bangunan milik  oleh Tionghua khususnya di Malaysia, tidak ada tingkat atau lantai 4 atau 13; dalam lif bangunan berkenaan, tidak ada butang lif tingkat 4 atau 13, sebaliknya digantikan dengan nombor 3A atau 12A. Dan ramai juga pemilik kereta yang tidak mahu nombor 4 pada nombor plet kereta mereka, dan ada juga yang tidak mahu nombor 4 pada nombor telefon mereka.

    Di negara barat Friday 13th dianggap sebagai ‘hari seram’, hari berhantu, sehingga terdapat beberapa filem dikaitkan dengan Friday 13th. Pengaruhnya melanda rakyat dalam negara Malaysia.

    Menjelang PRU (Pilihanraya Umum) ke 13, apakah pemerintah percaya kepada kurafat atau tahyul ini? Apakah BN dan UMNO yang terdiri daripada majoriti Melayu Islam juga takut pada nombor 13 ini? Apakah PRU ke 13 akan berlaku pada 2013? Apakah MCA, MIC dan UMNO percaya kepada malapetaka yang akan dibawa oleh nombor 13 ini? Apakah PRU 13 piliharaya terakhir untuk Barisan Nasional?

    Kalau ada orang yang percaya kepada kononnya nombor 13 ini nombor sial, maka jika PRU ke 13 dijalankan pada tahun 2013, bermakna BN akan hadapi hari malang dua kali, “double jeorpadies”.  Rakyat maklum penasihat peribadi tentang nombor kepada orang paling penting dalam negara ini terdiri dari sami. Mugkin PM tidak akan buat PRU ke 13 pada tahun 2013, tetapi pada tahun 2012.  Semoga MCA, MIC, dan UMNO tidak mengheret rakyat Malaysia untuk mempercayai kurafat terhadap nombor 4 dan nombor 13 sempena PRU 13 ini.

    Semoga kita tidak termasuk dalam golongan yang berlaku syirik terhadap Allah SWT.

    Firman Allah yang bermaksud : “Bahawasanya, sesiapa yang mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain, maka sesungguhnya Allah haramkan kepadanya syurga dan tempat kembalinya ialah ke neraka”. (Surah al-Ma’idah, ayat 72)

    Beware: Pulau Redang & Pulau Tioman

    Monday, August 9, 2010 9:25 AM
    From:…..@yahoo.com
    It is very disturbing to know how the young & innocence fall into the trap of man’s disguise under pretext of kindness. Dont be naive, becareful  & to know how evil and wicked man can be. God help us.
    Beware!

    The most important thing is don’t drink the mineral water and don’t apply the sun block cream given by the boatman. Please Forward The Story To Everyone You Know:

    I stayed in Pulau Redang and Pulau Perhentian in Terengganu for 2 weeks due to my research. I observed a lot of things done by the local youngsters to the ladies visiting there.

    The VICTIMS were those who came alone or with groups of girls only; most of them came with one female friend.  The youths acted as drivers of the boats for the resorts but they select the lone or girls victims mostly the dumb Chinese girls and western ladies.

    But if the girls were accompanied by guys, they will not dare to touch them. When they reached the snorkeling area, they will ‘HELP’ the ladies by holding their hands to snorkel here and there. Most of the
    Chinese ladies wear exposed and sexy swimwear and they will peep at their nipples and underwear from behind.

    The worst part was they bring along their local friends to join the club, to get one or two victims everyday. They gathered on the jetty looking at their prey. Then, they will guide the girls to plastic
    containers with fresh water to wash up, sometimes trying to ‘help’ them by touching their body parts. They girls thought they were friendly and helpful but they have other intentions.

    After the girls had finished cleaning up, the locals will hand them mineral water (with something inside), for the girls to drink. It happened everyday and I am watching it everyday. Then the girls will allow these boys to hold their hands and walk to the boats and finally end up in the rooms with the other local ‘friends’ following behind ‘TO JOIN THE PARTY’.

    Sometimes they will ask the ladies if they would like to have some sun block cream. Then they will apply some on their skin. Once, to my surprise a lady exposed her breasts and let them fondle her.

    Then I knew what they applied was actually the ‘Minyak Dagu or Corpse Oil’, a type of ‘Jampi or Curse Oil’ that will make girls lose inhibitions and fall into a trance-like state.

    They kissed her and she was brought to the room. Please remember that in Terengganu state, black magic is strong over there.
    Remember, I observed them for 2 weeks but could not stop them. They had many friends around and if I questioned them, I would be in trouble…over there. I hope every lady takes precautions regarding
    this matter and warn everyone.

    Don’t be too friendly with the drivers and their friends and be careful not to be taken advantage off. I was so frustrated because the girls were so dumb to trust them. I asked one of the victims and she
    said she didn’t remember anything but she said she had a DREAM in  which she had sex with the locals.
    My story is true. Beware when you’re going out snorkeling especially ladies & girls.

    Boatmen would drug the mineral water when you are busy snorkeling. Later, when you get back on the boat and pass out after drinking the water you will be molested or raped.

    There is insufficient evidence to prosecute them because they cleverly do their job including dressing up the victim nicely & don’t leave any traces as they even ejaculate externally.

    When the victims awakened they were told they had a short nap. Salt water further makes it difficult for them to discover semen traces, sexually-transmitted diseases or HIV virus until perhaps much later.

    This happened in Pulau Tioman and other places. Victims include Italian, American, Japanese, Chinese, Arabian & even Malays. Please pass this message on to all the world

    by Boo HC

    Kenapa Tak Rogol Saya?

    Kenapa Tak Rogol Saya? (Petikan dari posting FB yang saya terima)
    Thursday, July 15, 2010 at 12:47pm

    Kisah benar ini berlaku di US.

    Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang bagus.

    Suatu malam perempuan ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

    Disebabkan hari yang agak sudah lewat, berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan bersaorangan.

    Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar Allah membantu dia disaat itu.

    Masa dia melepasi tempat lelaki itu bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan perempuan ini selamat sampai ke rumahnya.

    Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali dekat lorong yang dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yang dia lihat semalam adalah perogol itu.

    Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas siasatan dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

    Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia keseorangan di masa tu, tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat lain).

    Dia pun tanya perogol itu..

    “Why don’t you do anything to me on that night even though you know that I’m alone?” (Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya
    malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa tu?)

    Perogol tu jawab:

    “No, you are not alone. That night I saw two young man walking with you. One on your right side and the other one was by your left side. If you were alone of course you will be my victim.” (Tak, awak bukan berseorangan. Malam tu saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak. Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudah pasti awak jadi mangsa saya..)

    Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi yang dia baca malam itu.

    p/s : MORAL CERITA INI???

    Jika kita sebagai hambaNya menurut segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan
    memelihara kita. Wanita tadi pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga batas-batas yang ditetapkan Islam.
    Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga hambaNya yang sentiasa ingat akan diriNya.

    “…Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh. Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya …” [Dari Abdullah bin ‘Amr r.a.]

    Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik pada pandangan ku…
    semoga kite semua mendapat pengajaran dan ilmu yang bermanfat…
    sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata orang mukmin iaitu DOA….

    semoga kita sentiasa dipeliara Allah dari kejahatan syaitan yang di rejam…….