Monthly Archives: May 2012

Lady Finger (Okra) for Diabetes

Note: This note was received via email.

Last month in one of TV program I learnt of a treatment of Sugar (Diabetes). Since I am diabetic, I tried it and it was very useful and my Sugar is in control now. In fact I have already reduced my medicine.

Take two pieces of Lady Finger and remove/cut both ends of each piece. Also put a small cut in the middle and put these two pieces in glass of water. Cover the glass and keep it at room temperature during night. Early morning, before breakfast simply remove two pieces of lady Finger from the glass and drink that water.

Keep doing it on daily basis.  Within two weeks, you will see remarkable results in reduction of your SUGAR.

My sister has got rid of her diabetes. She was on Insulin for a few years, but after taking the lady fingers every morning for a few months, she has stopped Insulin but continues to take the lady fingers every day. But she chops the lady fingers into fine pieces in the night, adds the water and drinks it all up the next morning. Please. try it as it will not do you any harm even if it does not do much good to you, but you have to keep taking it for a few months before U see results, as most cases might be chronic.

Apa beza Irshad Manji dan Ambiga?

Irshad Manji and Salman Rushdie    vs .    

Irshad Manji, pernah mengarang sebuah buku yang menimbulkan kegelisahan dan kemarahan umat Islam di seluruh dunia bertajuk ‘The Trouble With Islam Today’ yang mengandungi idealisme sama seperti penulis novel ‘The Satanic Verses’, Salman Rushdie.

Manakala, buku terbaru yang dilancarkan hari ini, bertajuk ‘Islam, Liberty and Love’ yang dikatakan dipenuhi unsur penghinaan terhadap Islam serta perjuangannya dalam mempertahankan cara hidup sebagai seorang lesbian.

Ambiga tidak menulis buku menyerang Islam walaupun Ambiga adalah peguam hak asasi yang menyokong LGBT.

Tetapi pada hakikatnya kerajaan Malaysia sendiri menggalakkan aktiviti LGBT di Malaysia selama ini kerana kerajaan meluluskan penubuhan Persatuan Mak Nyah Malaysia dan Persatuan Mak Nyah Wilayah Persekutuan.

Kerajaan Malaysia juga meluluskan lesen dan premis untuk perniagaan yang menawarkan khidmat urut gay/jomoseksual di Brickfield and Bukit Bintang Kuala Lumpur.

Kerajaan Malaysia juga yang meluluskan permit bagi Sisters in Islam dan NGO yang pro-LGBT mengadakan Fiesta Seksual Merdeka pertama kali pada tahun 2008 secara senyap. Kerajaan Malaysia juga meluluskan permit untuk Fiesta yang sama pada tahun 2011 tetapi mendapat tentangan PAS, JAWI dan orang ramai. Ambiga hanyalah peguam yang mempertankan hak asasi acuan barat dalam kes LGBT, beliau bukannya penggerak LGBT di Malaysia. Sebaliknya penggerak LGBT adalah Sisters in Islam dan NGO yang disokong oleh Marina Mahathir.

Orang ramai dikelirukan oleh UMNO kononnnya BERSIH menyokong LGBT kerana Ambiga sokong LGBT. Sifir “logik” UMNO ialah

Ayam makan taik,
manusia makan ayam,
maka manusia makan taik.

UMNO boleh jadi bijak menipu rakyat dengan propaganda mereka atau mereka memang bodoh dan tidak faham logik yang betul.

Dalam Himpunan BERSIH, Ambiga hanyalah salah satu daripada peguam hak asasi yang menyokong pentingnya ketelusan dan keadilan dalam senarai daftar pemilih pilihanraya dan proses perjalanan pilihanraya di Malaysia.

Kalau Ambiga membela golongan LGBT, bagaimana pula dengan yang menolak hudud secara terang-terangan? Jadi apa beza Ambiga dengan UMNO?

Baca lagi

http://jomkitabaca.wordpress.com/2012/05/22/antara-sebab-bersih-perlu-dijalankan-ialah/

Kenapa kita mesti berhenti minum Coca-Cola dan Pepsi-Cola?

Pertama, Coca-Cola tidak baik untuk kesihatan.

 

Kedua, Coca-Cola mengandungi alkohol, dan dengan itu ia HARAM untuk orang Islam. Jika anda ke KFC, McDonald, Pizza Hut dan sebagainya, jangan minum Coca-Cola atau Pepsi -Cola lagi….haram pada orang Islam.

Ketiga, iklan Coca-Cola menghina Islam dan umatnya. Iklan biadap!

A humiliation to Islam and its ummah.

 

 

Keempat, Coca-Cola menolak Nabi Muhammad dan menolak Mekah yang membawa maksud mereka akan perangi umat Muhamad, tidak ada tempat di atas muka bumi ini untuk umat Muhamad dan tidak harus ada Mekah lagi yang menjadi kiblat kepada orang Islam.

Kelima, Coca-cola biaya Israel bunuh dan tindas rakyat Palestin.

 http://www.mediene.no/2010/09/08/boycott-coca-cola/

http://www.inminds.co.uk/end-the-occupation-2-27sep03.html

http://www.inminds.co.uk/boycott-news-0396.html

Keenam, Coca-Cola boleh membunuh!

Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.
Di dalam kebanyakan negeri di US , kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan.
Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian ‘flush’. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan ‘citric asid’ yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! rasa-rasa buat sabun badan,  boleh atau tidak?

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya ialah karat hilang!

4. Untuk menghilangkan kesan ‘corrosion’ atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/ melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap. Pasti bersih. Tidak payah guna tin sembur cuci cermin macam jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal! Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka ni!

8. Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis. Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki, pasti dilengkapi dengan tanda amaran “Bahan Kimia Bahaya” atau”Bahan Penghakis : bahaya”. Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis.

9. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh…mesti buat overhaul ni!10. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula di rumah dan minum mesti termuntah.

11. Cuba rendamkan gigi dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu hilang/lebur dalamasa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni, agaknya- agaknya gigi tu boleh hilang!

12. Di India, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya, para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun seranggalah pulak. siapa ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah Coke untuk bunuh serangga.

Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang sama cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas, sembur serangga dll. Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian dalam kecemasan jika bahan cuci/pelincir/ penghakis habis kat rumah. Semua fakta diatas anda boleh cuba sendiri dirumah jika anda tidak percaya.
Coca-cola boleh digunakan untuk mencuci jamban, menghilangkan lumut dan karat pada jamban anda. Bayangkan bagaimana ia meninggalkan kesan dalam usus dan perut anda!

UMNO upah Cybertrooper dalam Facebook dan Blog

Sebelum ini blog ini mendedahkan mengenai cybertrooper yang dibayar oleh UMNO di https://albangi.wordpress.com/2011/12/05/cybertrooper-umno-berkeliaran/ 

Apa tugas cybertrooper UMNO? 

Sesuai dengan nama trooper, satu jenis  ”pasukan” yang dipandu oleh beberapa upahan UMNO untuk meninjau dan mencari serta menyampaikan maklumat untuk tindakan UMNO seterusnya. Cybertrooper bermakna individu yang (dilantik oleh UMNO):

  1. membuat blog dan berkeliaran dalam  Facebook (FB) untuk menyampaikan maklumat tentang kebaikan dan kejayaan  UMNO
  2. menyerang PR dan parti dalam PR melalui blog dan FB
  3. menyerang individu-individu dari PAS, PKR, dan DAP dengan peluru dan modal yang tidak masuk akal dan melampau sehingga kepada tahap merekacipta perkara tidak ada
  4. menimbulkan kekeliruan mengenai sesuatu isu yang dibangkitkan dalam media cetak dan media elektronik dengan mengeksploitasi blog dan FB
  5. mengalihkan tumpuan dan fokus rakyat daripada  penyelewengan dan kepincangan UMNO dan pemimpinnya kepada isu lain melalui provokasi
  6. mengganggu dan mengacau diskusi blog dan FB yang dilihat membahayakan UMNO atau yang boleh menjatuhkan imej dan kredibiliti UMNO

Di bawah ini kita petik perbincangan tawaran UMB UMNO kepada mereka yang berminat untuk menjadi cybertrooper UMNO.

Bagaimana kita boleh kenal cybertrooper UMNO dalam FB yang mendapat atau menuntut bayaran?

  • Mereka membuat posting provokasi berulang-ulang dan bertubi-tubi
  • Mereka jarang menulis dalam posting cybertrooper lain. Mereka jarang menulis dalam posting orang pro-PR

Perbincangan strategi mereka telah dapat dibongkar oleh orang ramai. Cuba baca posting cybertrooper UMNO di bawah ini:

Antaranya cybertrooper ini ialah:

  • Zamzuri Mohamad Tahir
  • Bro Ayim
  • Moeinuddin Zakaria
  • Terompah Besi
  • Irwan Hadzly Abd Rahim
  • Anwar Sewel
  • Alexender Da Greatt II
  • Alexander Azar Chambelain
  • Court Maargaret
  • Winablecandidate Larut
  • Angkatan Pemikir
  • Tiger Nilam
  • Cincin Emas
  • Ismit Ulam Raja
  • Puteri Ellysa Betty Shah
  • Satria Merdeka
  • Melayu Kedah Terakhir
  • Matkilau Penang
  • Suan Abdullah
  • Melayu Atas Pagar
  • Sifu Tomoi
  • Kuala Krai Ku
  • Jangan Jadi Penipu
  • Yb Eli Wonggei
  • Yb Ostat Eli Wonggei
  • Mackshinoda Akira II
  • Mat Rambo
  • Apo Plak
  • Nabinikajisplasu Latnatullah
  • Ina Muzaffar
  • Qynah Ibrahim
  • Pakatan Rakyat Bungkus
  • Pas Pig
  • Bundle Bin Bundle
  • Cili Kasi Taruk
  • Chow Yong Fatt
(..akan dikemaskinikan senarai ini). Kebanyakan mereka ini sering memakai dua tiga nama dalam Facebook walaupun mereka adalah orang yang sama.

Siapakah pencacai UMNO yang tidak berdaftar sebagai cybertrooper tapi menulis dalam FB?

  • Mereka menulis bila lapang.
  • Mereka hampir tidak/tidak banyak buat posting provokasi
  • Mereka menulis dalam posting siapa sahaja mereka mahu.
  • Mereka sering sokong kawan-kawan pro-umno khususnya cybertrooper umno yang dibayar

Antaranya ialah:

  • Ahmad Nawawi Mohamad Jamil
  • Ahmad Kamal
  • Ir Jebart Modern
  • Halid Bin Hassan
  • Anuar Ramli
  • Mohamed Awang Ngah
  • Pecah Palak Mikir
  • Kulaan Niring
  • Abdul Lateef  Rahim
  • Damar Wulan
  • Nakhoda Utara
  • Puteri Bunia
  • Parang Kontot
  • Jaws Blues
  • Mohd Khairy
  • Titian Clouds

Bagi puak cybertrooper UMNO yang cari makan dalam FB dan blog, mereka tidak peduli soal fitnah dosa, hisab, dan neraka asalkan mereka dapat bayaran lumayan yang dijanjikan oleh UMNO.

Setiap satu provokasi yang mendapat setiap satu “like” akan dibayar, jika banyak “like” maka besarlah bayarannya.

Setiap satu provokasi yang mendapat reaksi dari orang, maka setiap reaksi itu dianggap sebagai berjaya menarik perhatian orang, dan akan dibayar oleh UMNO.

Apa yang mereka lakukan ialah daftar dengan UMB, tabur fitnah, tunjukkan bukti mereka “berjaya” wujudkan fitnah dan mendapat “like” dan reaksi orang lain, dan kemudian tuntut byaran dari UMNO.

Senang cari makan dan dapat pendapatan sampingan melalui kerja kotor dan fitnah. Apa agaknya hukum makan duit dengan kerja cybertrooper begini?

Buang air kecil: berdiri atau duduk?

Artikel ini memetik beberapa sumber mengenai kencing berdiri. Walaupun ia ditulis dari perspektif Islam, ia boleh dimanfaatkan secara umum oleh siapa sahaja tanpa mengira agama dan kaum. Oleh kerana Islam adalah satu cara hidup, maka dalam bab buang air kecil atau air besar, Islam memberi garis panduan dan etika dalam hal masuk bilik air.

Kalau kilang kereta BMW mengeluarkan kereta, mereka juga ada manual penyelenggaraan kereta BMV supaya enjin  kereta itu sentiasa berada pada tahap tip-top. Begitulah Tuhan yang menjadikan manusia, maka Tuhan lebih tahu cara terbaik untuk pulihara dan selanggara tubun manusia supaya manusia tercegah daripada penyakit. Islam memebri garis panduan bukan sahaja tentang ibadah dan puasa tetapi termasuk urusan bilik air. Kajian demi kajian tentang rahsia peraturan boleh dijalankan oleh manusia mengenai keburukan kencing berdiri.

Apakah hukum kencing berdiri pada padangan Islam?.

TIDAK diharamkan seseorang kencing berdiri, terutamanya apabila adanya keperluan. Namun begitu kencing secara duduk itu adalah sunat kerana itulah kebiasaan yang dilakukan oleh Nabi S.A.W. berdasarkan hadith daripada ‘Aisyah R.A.:

Maksudnya: “Sesiapa yang menceritakan kepada kamu yang Nabi S.A.W. pernah kencing berdiri, maka janganlah kamu mempercayainya, tidaklah baginda kencing melainkan dengan duduk.” (HR al-Tirmizi, dan beliau berkata: “Hadith ini adalah yang paling sahih di dalam bab ini.” Hadith ini juga di sahihkan oleh al-Albani di dalam sahih Sunan al-Tirmizi)

Lajnah Daimah 5/88 (Badan Tetap Fatwa Arab Saudi) apabila ditanya tentang hukum kencing berdiri, mereka menyatakan keharusannya sambil menegaskan sunatnya kencing secara duduk dengan berdalilkan hadith di atas. Seterusnya mereka menyebut:

“Ini disebabkan (kencing secara duduk itu) ianya lebih terlindung dan lebih terpelihara daripada terkena percikan kencingnya. Telah diriwayatkan hadith tentang keringanan kencing secara berdiri dengan syarat selamat daripada terkena percikan kencing pada pakaian dan badan, dan selamat dari terdedah aurat.

Al-Bukhari dan Muslim meriwayatkan daripada Huzaifah R.A. daripada Nabi S.A.W
Maksudnya: “Adalah baginda (S.A.W.) mendatangi kebun milik satu kaum, lalu baginda kencing secara berdiri.”

Hadith ini dengan ucapan ‘Aisyah di atas tidak saling menafikan antara keduanya, ini kerana dari dua hadith di atas dapat difahami Nabi S.A.W. kencing berdiri disebabkan tempat tersebut tidak memungkinkan baginda duduk atau boleh juga difahami hadith daripada Huzaifah itu menjelaskan kepada orang ramai yang kencing berdiri itu bukanlah suatu perbuatan yang haram.

Di samping itu hadith Huzaifah juga tidak menafikan yang asal hukum kencing adalah seperti yang dinyatakan oleh ‘Aisyah R.’anha yang Nabi S.A.W. kebiasaannya kencing secara duduk, dan kencing secara duduk itu adalah Sunnah Nabi S.A.W. yang bukan wajib yang menjadikan haram jika kita tidak melakukannya.”

Mungkin ada yang menganggap perkara mencuci kencing adalah sesuatu yang remeh dan kecil. Tapi sebenarnya ia sangat penting. Kalau kita tak cuci kencing dengan betul, amalan kita tidak diterima oleh Allah.

Untuk kaum lelaki, apabila lepas membuang air kecil:

1. Disunatkan berdehem dua atau tiga kali supaya air kencing dipastikan keluar kesemuanya.

2. Lepas itu urutlah batang dari pangkal ke hujung beberapa kali sehingga tiada lagi air kencing yang berada dalam saluran.

3. Kemudian basuhlah dengan air sesucinya.Untuk kaum wanita pula, apabila membasuh kemaluannya

1. Pastikan dicucikan bahagian dalam dengan menjolok sedikit dengan jari dan dipusing-pusingkan semasa dilalukan air bersih.

2. Jangan hanya menyimbahkan air semata-mata. Jika dengan melalukan air sahaja, ia tidak membersihkan bahagian dalam kemaluan wanita yang berbibir-bibir itu.Amalan yang diterangkan ini tidaklah dirasakan lucu atau lucah, tetapi sebagai panduan hidup sebagai umat islam di muka bumi ini, Insya-Allah. Ramai orang merasakan dirinya cukup bagus dengan banyak amal ibadahnya, sedekahnya dan lain-lain tetapi masih tidak terlepas dari azab api neraka.Syaidina Abu Bakar pernah hendak menyembahyangkan jenazah si polan, tetapi tiba-tiba tersentak dengan suatu benda bergerak-gerak dari dalam kain kafan jenazah itu. Lalu disuruh orang membukanya.

Alangkah terkejutnya apabila seekor ular sedang melilit kepala jenazah tersebut. Syaidina Abu Bakar mencabut pedang lalu menghampiri ular tadi untuk dibunuhnya.
Tetapi ular itu dapat berkata-kata, Katanya “Apakah salah ku kerana aku telah diutus oleh Allah untuk menjalankan tugas yang diperintahkan. ”

Apabila diselidiki amalan sipolan itu, semasa hayatnya jelas dia merupakan orang yang mengambil ringan dalam hal menyucikan kemaluannya apabila membuang air kecil.

Baca lagi:

Siapa nak saman siapa? Siapa nak tangkap siapa? Polis atau rakyat?

Saksikan video ini. Kisah ibu tunggal yang ditembak ketika memandu di MRR2 oleh polis, kemudian ditarik keluar dari kereta, ditendang, selepas itu diheret ke jalanraya, disepak  berkali-kali oleh beberapa polis tanpa diberitahu apa kesalahan wanita ini, dan seterusnya dipijak-pijak wanita ini. Beliau tidak lari, tidak melawan dan tidak lari dari polis wakalupun tiada sekatan jalanraya ketika itu. Wanita ini hampir mati kerana terkena tembakan polis dapada dadanya dan telah patah tulang rusuk. Inilah hasil perbuatan polis yang mengatakan rakyat jahat!

Kini beliau menuntut polis-polis berkenaan dikenakan tindakan disiplin dan undang-undang negara! Beliau mengadu kepada Biro Aduan MCA kerana beliau tidak percaya dengan Bori Aduan UMNO.

Satu lagi video saksi yang dipukul oleh polis

…nantikan video lain

Sementara itu, mari kita baca satu tulisan yang menarik serta bernas oleh Marina Mahathir yang turut sama menjadi saksi dalam BERSIH 2.0 dan BERSIH 3.0

Independent commission the way to go
By Marina Mahathir

All perpetrators of violence, no matter who they are, must be brought to book.

I GREW up with a healthy respect for the police, as did most Malaysians. I always saw them as protectors whom I could turn to if I was in danger.

Unlike places like Mexico where people have reasons to worry about the police, our country has never been like that. Which is why I can walk in the streets and not expect to be harassed by the police. In some countries, you can get arrested just for loitering. If we had that in Malaysia, our jails would probably be full. But generally as citizens, we can expect to have no need for the attention of the police unless we’re in trouble, such as if we’re in an accident, got our bag snatched or someone assaulted us. So it was not unreasonable for the tens of thousands of Malaysians who went walking two Saturdays ago to expect a nice and peaceful day out.

They trusted that, after last year, their Government would have learnt how to better manage a large crowd and would not want to repeat the violence that happened. And indeed there was nothing to indicate otherwise.My friends and I alighted our car in Brickfields amidst swarms of policemen and women, all of whom looked benignly at us and the hordes of people, many dressed in yellow, who were also making their way in the same direction. There was not a single hostile glance from either side towards one another. We were all there in the heat, on a Saturday, in our city.

This atmosphere continued for many hours afterwards. At the Central Market car park, the participants and the police mingled. There was no harassment of each other at any point. Once I saw a young policeman carry a whole box of mineral water bottles to his colleagues, just as Bersih participants did the same for theirs. It was hot; everyone was thirsty. When we finally started walking, it was orderly but festive. People chanted and sang, waved balloons and took photos. The police stood on the sidelines and simply watched. It was no different from any other crowded event in town.

Our instructions were simply to walk to the barriers, stop and sit down. My friends and I got to the nearest one on Lebuh Pasar where just before the bridge crossing the river, plastic highway barriers and razor wire had been placed across the road. The idea was to stop us from reaching Dataran Merdeka. On the other side of the barrier stood a line of policemen and women.

This was the first time that the police looked unfriendly. Even that would be an overstatement. They looked neither unfriendly nor friendly. They just looked. But the razor wire signified something else. Since that day I have begun to notice barbed wire everywhere. In most places it is used to keep intruders and burglars out of private property. It assumes that those who are to be kept out are criminals. So the razor wire at the barriers seemed to assume that we were the same. Still there was no overt hostility.

When people talk about the violence at Jalan Tun Perak, they fail to mention the peace that was at Lebuh Pasar and elsewhere before the tear gas came out. The young people at the barriers did nothing more than sit down and chant. The police watched us and when I spoke to one of them, he nodded politely. There was no indication of anything to come. Then, rather like the prelude to a tsunami when the waves recede, the police suddenly withdrew. Trucks and helmeted and be-shielded men appeared.

Why exactly was unclear to us. We were well behind the barricades; nobody had done anything to provoke anyone on either side. What happened not long after on the other streets is now well known although the causes are still fuzzy. Everyone is busy blaming everyone. But the violence, especially from those meant to protect us, is impossible to deny, what with the thousands of videos, photographs and eyewitness accounts.

I have been puzzling over this for a while. How is it that the police turned from benign to hostile seemingly without much reason? And, if as our Home Minister insists, nobody ordered the police violence, what made them do it, and to such a disproportionate extent? Sixty-five people wound up in hospital, out of which only two were policemen. Surely this says something.

We all need to get to the bottom of this for everyone’s sake. The only way to do that is through an independent commission of inquiry. All perpetrators of violence, no matter who they are, must be brought to book.  Otherwise what will happen to the trust that we had that our police would never harm us?

Source: http://thestar.com.my/columnists/story.asp?col=musings&file=/2012/5/9/columnists/musings/11254132&sec=Musingsh

Pasca-BERSIH 3.0 – apa seterusnya?

Setelah BERSIH 3.0 berlalu, semangat rakyat bagi memBERSIHkan senarai daftar pemilih untuk Pilihanraya Umum terus membara. Meskipun ada peserta BERSIH  yang dkejar, terkena pemedih mata dan air asid, dipukul oleh polis beramai-ramai, dan ditahan, rakyat tidak akan lupa akan kejahatan SPR, BN dan sebahagian anggota polis yang berlagak seperti saming di jalanan.

Semua  pendemo BERSIH menunggu BERSIH 4.0 dengan penuh semangat sehinggalah SPR dan BN membersihkan senarai pengundi yang kotor dengan

  • pemalsuan alamat rumah pengundi
  • pemalsuan kad pengenalan,
  • pemalsuan nama pengundi  dua kali atau lebih  di dua tempat berbeza dalam lokaliti mengundi
  • pemalsuan pengundi warga asing yang diberi kad pengenalan biru
  • pembuangan nama pengundi yang disyakki mengundi parti lain dari BN
  • pemindahan nama pengundi dari satu lokaliti ke suatu lokaliti lain tanpa izin pengundi
  • pemalsuan orang mati yang “dihidupkan” dengan diberikan KP kepada orang lain
  • pemalsuan umur pengundi
Inilah yang rakyat atas pagar dan ahli UMNO tidak faham mengapa Himpunan BERSIH diadakan.  Perundingan demi perundingan telah dibuat dengan SPR, pertemuan tertutup telah dibuat, memorandum protes telah dihantar kepada SPR, desakan dalam akhbar telah dibuat, tetapi SPR masih terus berdegil dan tidak mahu BERSIHkan senarai daftar pemilih kerana bimbang BN akan tumbang.

Dua orang paling penting dalam SPR ialah ahli UMNO. Sebab itulah perkara ini kekotoran ini berlaku.

Semasa hari BERSIH, pelbagai video yang dirakam oleh orang ramai telah dinaikkan di YouTube. Video ini menceritakan perkara sebenar yang berlaku. Kebanyakan video ini tidak disunting. Pihak SPR, BN dan Polis tidak boleh menyangkal apa yang berlaku dalam video berkenaan dan usaha pihak polis untuk menayangkan video polis di TV hanyalah sia-sia kerana rakyat tahi video  TV telah disunting untuk kepentingan BN dan video TV hanya menampakkan kelemahan polis kerana gagal mengendali Himpunan BERSIH.  https://albangi.wordpress.com/2012/04/28/bersih-3-0-video-tidak-menipu-polis-malaysia-brutal/

Malah video dari BBC yang ditunjukkan dalam laporan Berita BBC juga telah disunting untuk menjaga nama baik BN-UMNO. http://beritasemasa.com/bersih-2012-astro-tv-bbc. BBB telah menghantar surat tunjuk sebab kepada ASTRO kenapa padam segment dalam video BBC dalam TV Malaysia.

Astro Malaysia TV BERSIH 3.0 Bersih 2012 : Laporan BBC di Astro DiubahSuai? BBC Mula Menyiasat!! Kami (Astro) Berhak Sunting Berita!!

Bersih 2012 BBC World News Bersih 2012 : Laporan BBC di Astro DiubahSuai? BBC Mula Menyiasat!! Kami (Astro) Berhak Sunting Berita!!

Media Malaysia adalah dikawal oleh BN dan UMNO kerana UMNO memilik saham tertinggi dalam Utusan Meloya dan Berita Hairan & NST, manakala MCA pegang saham tinggi dalam The STAR.   Oleh itu banyak berita dalam akbar pedana ini ditentukan oleh mastermind dalam UMNO dan MCA. Maka tidak hairanlah jika media Malaysia tersenarai selepas negara Mongolia, antara negara yang tidak maju kerana mengawal media dalam negara.

Cuba kita fikirkan: kalau polis di Arab Saudi boleh kendali perhimpunan 3 juta rakyat dari pelbagai negara, kaum, dan bahasa dalam ibadah haji, mengapa polis Malaysia gagal kendali perhimpunan yang tidak sampai 100, 00 orang?

Kalau polis Malaysia selama ini boleh kendali perhimpunan sambut Merdeka di Dataran Merdeka, boleh kawal perhimpunan sambutan Tahun Baru di Dataran Merdeka, dan boleh kendali perhimpunan rakyat  dalam Jom Heboh di sana sini dalam Malaysia, mengapa polis Malaysia gagal kendali perhimpunan BERSIH?

Mengapa polis tidak tembak air asid dan pemedih mata pada perhimpunan lain daripada BERSIH? Tiada jawapan lain kecuali kerana politik kotor BN yang menggunakan polis. Ini sudah menjadi kejahatan UMNO yang kekal, dulu, kini dan selamanya.

Kita masih ingat semasa kita belajar di luar negara, KDN menghantar pegawainya dari Malaysian Student Deparment untuk hadiri Muktamar pelajar kerana didapati adanya penceramah jemputan dari kalangan pimpinan PAS. Apabila pegawai KDN melaporkan bahawa sepanjang program Muktamar itu tidak ada ceramah politik, tidak ada hasutan politik, dan tidak ada kecaman pada BN-UMNO, maka sebelum laporan itu dihantar ke Malaysia, pegawai di Kedutaan Malaysia di Washington DC akan mengubah laporan itu dengan menyatakan Muktamar pelajar berkenaan ada unsur politik dan mengecam BN dan UMNO kerana mereka tidak mahu dimarahi oleh tuan mereka di Malaysia kalau tidak ada laporan yang negatif. Lalu apabila laporan itu sampai ke tanah air, maka BN-UMNO menggunakan laporan itu untuk disampaikan kepada rakyat bahawa kononnya PAS menghasut pelajar. Itulah tektik kotor BN, dulu, kini dan selamanya.

Dalam BERSIH 3.0. apabila SMS disebarkan dan diterima sekitar jam 330 petang bahawa BERSIH telah telah berjaya dan peserta boleh pulang, ketika itulah wahyu dari bangunan PDRM Bukit Aman yang meneropong Himpunan BERSIH 3.0 memberi arahan supaya kucar-kacirkan BERSIH. Tembak air asir, tembak pemedih mata, pukul siapa sahaja jika ada peluang….maka berlakulah keganasan polis. Orang tua, wanita, OKU, kanak-kanak dan orang awam menjadi mangsa polis.

Kini setelah rakyat tahu akan kedurjanaan di belakang tabir oleh pimpinan BN, polis mula menyenaraikan wajah-wajah untuk diburu dan ditangkap atas alasan mereka ini kononnya membuat rusuhan di BERSIH 3.0.

Apakah kerana populariti BN dan UMNO sudah tergugugat, maka polis digunakan untuk menghukum rakyat yang mahukan ketelusan dalam urusan pilihanraya? Mengapa menahan rakyat sedangkan ada orang upahan polis yang menyamar dan membuat kacau bilau dalam BERSIH 3.0?  Dan mengapa tidak mahu ditahan sebahagian polis yang mengganas seperti yang terdapat dalam video rakyat yang tidak boleh ditipu di Youtube? https://albangi.wordpress.com/2012/04/30/penyamaran-polis-dalam-bersih-3-0-bukti-polis-yang-merusuh/

Ketakutan BN-UMNO selepas BERSIH 3.0 masuk ke bilik darjah. Perhatikan kerja sekolah budak di bawah ini:

Cikgu UMNO pun jadi takut…..

Kita percaya rakyat sudah bersiap sedia untuk serta BERSIH 4.0 kecuali senarai daftar pemilih sudah di BERSIHkan..


Dan rakyat akan membuat persediaan yang lebih rapi jika terpaksa berdepan dengan gangster dan samseng berlesen