IS, ISIS is not Islam, it is an Israel-USA fabricated group in Syria

When you control the oil in the world, you have the POWER! How to control the oil resources in the Middle East and Persian Gulf (Western Asia) ? The answer is “create a chaotic situation continuously in the region”. Destabilize the areas, weaken the nations (Arabs), and corrupt the leaders of those nations.

ISIS  stands International Secret Intelligence of Syria

IS not Islamic Islamic State.

Finally, Obama Admits He is training ISIS in Syria. October 18, 2015

Before  October 18, 2015, Obama said ISIS is not Islamic but he didn’t reveal who is behind ISIS


The so-called “Abu Bakar Al Baghdadi”, the leader of ISIS, is a fake name.  He is not a Muslim! His name is Elliot Shimon


He is a Jew, fluent in Arabic, and trained by Mossad.


Elliot Shimon@Abu Bakar Al Baghdadi, is the man behind the scene on ISIS.


This is a FACT, a non Muslim, a western journalist, said he had never seen ISIS with Quran at all.  He was a hostage for one year under ISIS.


It started with ISIS launched a small attack in the capital city of Syria but  made series of attacks on innocent Sunni Muslims in residential areas. The we witnessed common people were killed. In response to ISIS attack, Syrian government bombed innocent Sunni Muslims in a different residential areas in Syria because Assad claimed ISIS members are hiding in those areas. Again we witnessed common people were killed. Then ISIS attacked France recently. France retaliated and bombed and killed innocent Sunni Muslims in different residential areas. More common people were killed. France carried out the bombing claimed in Syria because ISIS said ISIS is from Syria. Still, we witness common people were killed again and again. Nevertheless, the biggest message to be conveyed is “Arab world in in war.”


The fact of the matter, ISIS never attacked Israel.

12279189_1072629139436502_937502139729192867_n 12243445_557918204357684_3306181572183295874_n

Cyber activists published pictures of ISIL members having US army tattoos on their hands.

10428637_578830405579535_3545776989902498530_n (1)



Enter a caption

This man with tattoo is apparently not Muslim. Islam prohibits tattoo.


The following ISIS man is a Christian, not a Muslim. Yes he is an Israeli soldier.


It is clear now ISIS is not an Islamic group.


Read more




prostata (1)I am here to speak with 40years + old men but the healthcare enlightenment is for everyone.
Essentially what I will be doing today is health promotion. Responsible health promotion must provide three things:
3.A plan of action.

Let me start with a background on prostate health.
Everyone has a pair of kidneys. The job of the kidney is to remove waste. It is the LAWMA (waste management company) of your body. Everyday your blood passes through the kidney several times to be filtered. As the blood is filtered, urine is formed and stored in a temporary storage tank called the urinary bladder.

If there were to be no urinary bladder, as a man walks on the road, urine will be dropping.
Now think of the plumbing work in your house. Think of the urinary bladder as the overhead storage tank. From the storage tank, a good plumber will run pipes to other parts of the house, including the kitchen.

God in His wisdom ran pipes from our urinary bladder to the tip of the penis. The pipe is called the urethra.

Just below the bladder and surrounding the urethra is a little organ called the prostate gland.

The prostate gland is the size of a walnut and weighs about 20grams. Its job is to make the seminal fluid which is stored in the seminal vesicle.

During sexual intercourse, seminal fluid comes down the urethra and mixes with the sperms produced in the testicles to form the semen.
So semen technically is not sperm. It is sperm + seminal fluid.
The seminal fluid lubricates the sperm.

After age 40, for reasons that may be hormonal, the prostate gland begins to enlarge.
From 20 grams it may grow to almost 100 grams.
As it enlarges, it squeezes the urethra and the man begins to notice changes in the way he urinates.

If you have a son under 10, if he has a little mischief like we all did at that age, when he comes out to urinate, he can target the ceiling and the jet will hit target.
Call his father to do same, wahala dey.

His urine stream is weak, cannot travel a long distance and sometimes may come straight down on his legs. So he may need to stand in awkward position to urinate.

Not many men will be worried their urine stream cannot hit the ceiling. Toilets are on the floor and not on the ceiling. But other symptoms begin to show.

The man begins to notice that after urinating and repacking, urine still drops on his pants. This is the reason why after an older man urinates, he has to ring bell. A younger man simply delivers to the last drop and walks away.
Just see an older man coming from the bathroom. Sometimes he may clutch the newspaper closely to hide the urine stains, particularly on plain colored trousers.

At this point you wait longer for the urine flow to start. There are 2 valves that must open for you to urinate – the internal and external sphincters. Both open but because of obstructions in the urethra, you wait long for the flow to start.

You have this feeling immediately after urinating that there is still something left.

As all these things happen, the bladder begins to work harder to compensate for the obstruction in the urethra. The frequency of urination goes up. Urgency sets in. sometimes you have to practically run into the toilet. Nocturia also becomes common. You wake up more than 2 times at night to urinate. Your wife begins to complain.

Men being men may not talk to anyone even at this point.
Then the more serious complications start.
Stored urine gets infected and there may be burning sensation when urinating.

Stored urine forms crystals. Crystals come together to form stone either in the bladder or in the kidney. Stones mayn block the urethra.

Chronic urinary retention sets in. The bladder stores more and more urine. The size of the bladder is 40- 60 cl. A bottle of coke is 50cl. As the bladder stores more urine it can enlarge up to 300cl.

An overfilled bladder may leak and this leads to wetting / urinary incontinence. Also the volume may put pressure on the kidney and may lead to kidney damage.
What may likely bring the man to hospital is acute urinary retention. He wakes up one day and he is not able to pass urine.

Everything I have described above is associated with prostate enlargement, technically called benign prostate hyperplasia.
There are other diseases of the prostate like
1. Prostatitis – inflammation of the prostate
2. Prostate cancer – cancer of the prostate.

This discussion is on prostate enlargement.

I have bad news and good news.
The bad news is that everyman will have prostate enlargement if he lives long enough.
The good news is that there are life style changes that can help the man after 40 to maintain optimum prostate health.

Look at what you eat. 33% of all cancers, according to the US National Cancer Institute is related to what we eat.

Red meat everyday triples your chances of prostate disease. Milk everyday doubles your risk. Not taking fruits / vegetables daily quadruples your risk.

Tomatoes are very good for men. If that is the only thing your wife can present in the evening, eat it with joy. It has loads of lycopene. Lycopene is the most potent natural antioxidant.

Foods that are rich in zinc are also good for men. We recommend pumpkin seeds (ugbogulu).
Zinc is about the most essential element for male sexuality and fertility.

Men need more zinc than women. Every time a man ejaculates he loses 15mg of zinc. Zinc is also important for alcohol metabolism. Your liver needs zinc to metabolize alcohol.

As men begin to have urinary symptoms associated with prostate enlargement, it is important they look at alcohol consumption. More fluid in means more fluid out
Drink less. Drink slowly.

Exercise helps build the muscle tone. Every man should exercise. Men over 40 should avoid high impact exercise like jogging. It puts pressure on the knees. Cycling is bad news for the prostate. We recommend brisk walking.

When we sit, two-third of our weight rests on the pelvic bones. Men who sit longer are more prone to prostate symptoms. Do not sit for long hours. Walk around as often as you can. Sit on comfortable chairs. We recommend a divided saddle chair if you must sit long hours.

Men should avoid tight underwear. It impacts circulation around the groin and heats it up a bit. While the physiological temperature is 37 degrees, the groin has an optimal temperature of about 33 degrees.
Pant is a no-no for men. Wear boxers.
Wear breathable clothing.

Avoid smoking. It affects blood vessels and impact circulation around the groin.

Regular sex is good for the prostate.
Celibates are more prone to prostate illness. While celibacy is a moral decision, it is not a biological adaptation. Your prostate gland is designed to empty its contents regularly.
Now I have given you a reason to cheer up.

Please send to your male friends and family….

Onion therapy for detoxification of your body


There are a number of old wives’ tales that seem too good to be true (and crazy, of course!). They don’t make any logical sense, but somehow they still work!

And this post is going to talk about something similar – trust me, people do swear by it!

So let me present to you the onion and sock tale! Wondering how it can even be beneficial to you? Then go ahead and read this post!

Were you aware of the fact that the bottom areas of your feet have direct access points to all the internal organs in your body? As per Chinese medicine terminology, these access points are known as meridians, and they form the pathways to each organ in the body.

There has been an age old controversy regarding the existence of meridians, but those who are well versed with the Chinese medicine know that the meridian system is very closely related to our body’s nervous system.

Experts say that there are about 7,000 meridians at the bottom of our feet that directly link to different organs! Can you believe that?


The image below clearly represents the meridians and their connection points with the organs and systems within the body.

These meridians act as powerful electric circuits within the body, but are often dormant as we mostly cover our feet with footwear. Stimulating these meridians is very important for our body to function healthily.

To stimulate the bottom of our feet and to ground ourselves with the earth’s negative ion field, it is always recommended to walk barefoot wherever and whenever you can!

One of the coolest ways to stimulate these meridians is to put an onion slice inside your socks (at the bottom of your feet) and wear them to bed.

Here’s How You Can Do It:

  • Take an onion (red or white) and cut it into thin and flat slices (make sure it’s an organic onion to avoid any side effects of pesticides like fungal infections).
  • Place the onion slice in your socks (under your foot, like a platform), and sleep as you usually do.


As you sleep, the healing properties of the onions will be absorbed by the feet, and this will help in stimulating the meridians.

Onions are considered a natural remedy for various illnesses, and are known for their magical healing power. They are also known as natural air purifiers, and when applied directly to the skin, they tend to remove the bacteria and kill the germs. The phosphoric acid (the substance that irritates our eyes while chopping onions) present in onions helps in purifying the blood as it enters the blood vessels.

You have nothing to lose by giving this onion and sock therapy a try! It comes with a number of benefits. They are:

  • Blood purification.
  • Removal of germs and bacteria.
  • Elimination of toxins and chemicals from the feet and making them smell better (believe it or not, it works!)
  • Alleviating symptoms of fever like cold and flu.

However, reusing the same onion slice is not at all recommended. So, be careful about that.

Who knew that something so simple and inexpensive can turn out to be so beneficial for our health?

What do you think? Is it something that you should try, or do you think it’s crazy? And if you tried this before, did it work for you? Share your experience with us in the comments box below! We would love to hear from you.


Maggie mee membawa padah dan barah jika ambil terlalu kerap


Ini adalah kisah benar. Usus budak ini terpaksa dipotong sebanyak dua kali kerana makan mee maggi setiap hari.

Kisahnya bermula apabila.. [Baca penuh…]



#Mee Segera
Tahu tak kenapa mee segera boleh tahan lama dalam keadaan keras dan akan menjadi lembut apabila direndam dengan air panas? Ini disebabkan oleh kandungan wax(lilin) dalam mee tersebut yang membolehkannya tahan lama. Katakanlah, hari ini anda makan mee segera , dan esoknya korang terasa nak makan mee segera lagi, jangan makan ok. Pastikan anda makan 3 hari berikutnya kerana wax mengambil masa selama 3 hari untuk dihadam. Bayangkanlah kalau anda makan mee segera setiap hari, berapa banyak kandungan wax yang terkumpul dalam perut anda. Dan ini sebenarnya boleh menyebabkan kanser yang boleh membawa maut.

Pemerhatian pertama atau kes pertama yang digunakan sebagai bahan bukti betapa buruknya amalan makan sardin ialah ketumbuhan fibroid di dalam rahim. Fibroid sebenarnya adalah sejenis kanser benign yang tidak merebak ke bahagian lain tubuh. Sebenarnya berdasarkan pemerhatian- pemerhatian lalu ini boleh dirumuskan seolah-olah di dalam tin ikan sardin terdapat sejenis bahan kimia yang bersifat karsinogen (bahan kimia penyebab kanser). Apabila kerap dan sudah cukup tempuhnya, ia akan menyebabkan tumor atau kanser sama ada benign atau malignan.

#Minuman 3 in 1
Persatuan Pengguna Pulau Pinang(CAP) mendakwa seorang yang minum sebanyak 20 gelas 3 in 1 dalam masa sebulan berpotensi untuk menghidap lebih dari 60 jenis penyakit kronik. Berdasarkan kajian yang telah dibuat sejak 10 tahun lalu ke atas satu pek minuman coklat 3 in 1 seberat 28 gram,terdapat 55.6 % kandungan gula di dalamnya yang bersamaan 3 sudu teh manakala kopi (20 gram) ialah sebanyak 51.5 % kandungan gula bersamaan dengan dua sudu teh gula. Besar kemungkinan kadar kandungan gula yang dimasukkan dalam pek itu kini ditambah sebanyak dua kali ganda selain krimmer.

Panadol adalah ubat yang bertoksik kepada tubuh manusia. Ia akan merosakkan organ hati dan Panadol akan tinggal di dalam tubuh manusia selama sekurang-kurangnya 5 tahun. Panadol ni sebenarnya adalah sejenis “painkiller”, semakin banyak kita consumed, semakin lama semakin kurang kesannya pada badan kita. Bererti kita perlukan dos yang lebih lagi bila ia kurang berkesan Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka yang terpaksa melahirkan anak secara bedah, ubat tahan sakit yang diberi mestilah tinggi dosnya. Tapi kalau terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup dos ubat tahan sakit yang diberi tadi akan memberikan kesan sifar terhadap kesakitan yang kita alami dan kita perlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit.

Seboleh bolehnya elakkan la 4 jenis makanan kat atas. Cari makanan alternatif lain macam roti (terutama roti serat), biskut, dan lain lain yang bukan makanan segera. Sayangi diri kita, kalau dah sakit nanti lagi banyak duit yang kita kena keluarkan…. s


Dialog antara mulhid (atheist) dan Imam Muda tentang ketuhanan

Soalan Pertama
Atheis: “Pada zaman bilakah Tuhan kamu dilahirkan?”

Pemuda tersebut tersenyum lalu menjawab: “Allah Taala tidaklah sesuatu yang dilahirkan. Jika Dia dilahirkan sudah tentu Dia punya bapa, Allah juga tidak melahirkan. Jika Dia melahirkan maka sudah tentu Dia punya anak.”

Soalan Kedua
Atheis: “Kalau begitu, bilakah pula Tuhan kamu wujud?”

Pemuda itu seraya menjawab: “Allah Taala itu wujud sebelum adanya zaman, sedangkan zaman itu sendiri adalah ciptaanNya, mana mungkin pencipta wujud selepas makhluk ciptaanNya.”

Soalan Ketiga
Atheis: “Cuba kamu berikan kepada kami sedikit gambaran tentang kewujudan Tuhan kamu yang tiada permulaan ini. Bagaimana mungkin sesuatu itu ada tanpa ada permulaannya?”

Pemuda itu menjawab: “Kamu pandai mengira?”

Kelompok Atheis itu menjawab: “Tentu sekali kami pandai mengira.”

Pemuda itu meneruskan ucapannya: “Bolehkah kamu beritahu aku apakah nombor sebelum nombor empat (4)?”
Atheis: “Nombor 3″
Pemuda: “Nombor sebelum 3?”
Atheis: “Nombor 2″
Pemuda: “Nombor sebelum 2?”
Atheis: “Nombor 1″
Pemuda: “Nombor sebelum 1?”
Atheis: “Tiada”
Pemuda itu tersenyum lalu memberikan penerangan: “Nah, kamu sendiri mengakui bahawa nombor 1 sebelumnya tiada mulanya. Nombor yang merupakan ciptaan Allah ini sendiri kamu akui bahawa tiada permulaan baginya. Apatah lagi pencipta kepada nombor itu sendiri?”

Terpinga-pinga kelompok Atheis tersebut dengan jawapan yang padat dan bernas daripada pemuda itu. Ternyata mereka silap perkiraan bila mana berhadapan dengan anak muda ini. Pada mulanya mereka merasakan bahawa anak muda ini mudah dikalahkan, namun telahan mereka ternyata menyeleweng. Mereka perlu lebih berhati-hati.

Soalan Keempat
Atheis: “Tahniah anak muda di atas jawapanmu sebentar tadi. Jangan sangka kamu berada di dalam keadaan yang selesa. Baik, tolong kamu terangkan kepada kami, pada bahagian manakah Tuhan kamu mengadap?”

Pemuda itu menjawab: “Jika aku bawa sebuah pelita yang dicucuh dengan api ke sebuah tempat yang gelap, pada arah manakah cahaya pada api tersebut mengadap?”

Kelompok Atheis menjawab: “Cahaya itu tentulah akan menerangi keseluruhan arah.”

Pemuda itu berkata: “Jika cahaya yang diciptakanNya itu pun kamu semua tidak mampu menerangkan pada arah manakah ia mengadap, inikan pula Sang Pemilik Cahaya langit dan bumi ini sendiri?”

Kesemua hadirin yang mendengar jawapan daripada pemuda itu bersorak kegembiraan. Kagum mereka dengan kepetahan anak muda itu.

Soalan Kelima
Atheis: “Bolehkah kamu terangkan kepada kami, bagaimana zat Tuhan kamu? Adakah ianya keras seperti besi? Atau jenis yang mengalir lembut seperti air? Atau ianya jenis seperti debu dan asap?”

Pemuda itu sekali lagi tersenyum. Beliau menarik nafas panjang lalu menghelanya perlahan-lahan. Lucu sekali mendengar persoalan kelompok Atheis ini. Orang ramai tertunggu-tunggu penuh debaran apakah jawapan yang akan diberikan oleh pemuda itu.

Pemuda itu menjawab: “Kamu semua tentu pernah duduk disebelah orang yang sakit hampir mati bukan?”

Atheis menjawab: “Tentu sekali.”

Pemuda itu meneruskan: “Bila mana orang sakit tadi mati, bolehkah kamu bercakap dengannya?”

Atheis menjawab: “Bagaimana mungkin kami bercakap dengan seseorang yang telah mati?”

Pemuda itu meneruskan: “Sebelum dia mati kamu boleh bercakap-cakap dengannya, namun selepas dia mati, terus jasadnya tidak bergerak dan tidak boleh bercakap lagi. Apa yang terjadi sebenarnya?”

Kelompok Atheis tertawa lalu memberikan jawapan: “Adakah soalan seperti ini kamu tanyakan kepada kami wahai anak muda? Tentu sekali seseorang yang mati itu tidak boleh bercakap dan bergerak . Ini kerana rohnya telah terpisah daripada jasadnya.”

Pemuda itu tersenyum mendengar jawapan mereka lalu berkata: “Baik, kamu mengatakan bahawa rohnya telah terpisah daripada jasadnya bukan? Bolehkah kamu sifatkan kepada aku sekarang,bagaimanakah bentuk roh tersebut. Adakah ianya keras seperti besi, atau ianya mengalir lembut seperti air atau ianya seperti asap dan debu yang berterbangan?”

Tertunduk kesemua Atheis tersebut bila mana mendengar persoalan pemuda bijak tersebut. Ternyata olokan mereka sebentar tadi kembali
tertimpa ke atas mereka.

Kelompok Atheis menjawab dengan keadaan penuh malu: “Maaf, tentu sekali kami tidak dapat mengetahui bagaimana bentuknya.”

Pemuda itu lalu meneruskan bicaranya: “Jika makhluknya seperti roh itu pun kamu tidak mampu untuk menerangkannya kepada aku, bagaimana mungkin kamu ingin menyuruh aku menerangkan bagaimana bentuk Tuhan Pemilik Roh serta sekalian alam ini?”

Soalan Keenam
Atheis: “Di manakah Tuhan kamu duduk sekarang?”

Pemuda itu kembali bertanyakan soalan kepada mereka: “Jika kamu membancuh susu, tentu sekali kamu mengetahui bahawa di dalam susu tersebut ada terdapat lemak bukan? Bolehkah kamu terangkan kepada saya, dimanakah tempatnya lemak tersebut berada?”

Kelompok Atheis menjawab: “Kami tidak dapat menerangkan kepadamu dengan tepat kedudukan lemak di dalam susu tersebut. Ini kerana lemak itu mengambil keseluruhan bahagian susu tersebut.”

Pemuda itu seraya berkata: “Kamu sendiri lemah di dalam memberikan jawapan terhadap persoalan aku sebentar tadi. Jika lemak di dalam susu pun tiada tempat yang khusus baginya, masakan pula kamu ingin mengatakan bahawa Tuhan Pemilik Arasy itu ada tempat duduk khusus bagiNya? Sungguh aku pelik dengan persoalan-persoalan kamu ini.”

Soalan Ketujuh
Atheis: “Kami pelik bagaimana jika masuk ke dalam syurga ada permulaannya (iaitu selepas dihisab oleh Allah Taala di padang Mahsyar) namun bila mana sudah berada di dalamnya maka tiada lagi pengakhirannya (maksudnya tiada kesudahannya dan akan selama-lamanya di dalam syurga)?”

Pemuda itu tersenyum lagi lalu menjawab: “Mengapa kamu pelik dengan perkara tersebut. Cuba kamu lihat pada nombor. Ianya bermula dengan nombor satu bukan? Namun bolehkah kamu terangkan kepada aku apakah nombor yang terakhir di dalam senarai nombor?”

Terkelu kelompok Atheis ini untuk memberikan jawapan. Tentu sekali nombor tiada kesudahannya. Pemuda itu tersenyum melihat kelompok Atheis ini terkebil-kebil tidak mampu memberikan jawapan.

Kemudian beliau menyambung bicaranya: “Nah, kamu sendiri tidak mampu untuk menerangkan kepadaku apakah nombor terakhir bukan? Jawapannya sudah tersedia di hadapan mata kepala kamu.”

Soalan Kelapan
Atheis: “Kami ingin bertanya lagi, bagaimana mungkin seseorang di dalam syurga menurut Nabi kamu tidak akan kencing dan berak. Sedangkan mereka juga makan dan minum? Ini adalah perkara yang tidak masuk akal.”

Pemuda itu tenang membetulkan kedudukannya. Lalu beliau menjawab: “Aku dan kamu sebelumnya pernah berada di dalam perut ibu sebelum dilahirkan bukan? Sembilan bulan di dalam perut ibu, kita juga makan daripada hasil darah ibu kita. Persoalanku, adakah kamu buang air kecil dan besar di dalam perut ibumu? Sedangkan kamu juga makan di dalamnya?”

Sekali lagi kelompok ini terdiam membisu seribu bahasa. Padat sekali jawapan anak muda ini.

Soalan Kesembilan
Ia soalan terakhir yang ditanyakan oleh kelompok Atheis tersebut kepada pemuda itu bila mana mereka telah mati kutu dan sudah terlampau malu ialah berkenaan: “Jika kamu terlalu bijak , apakah yang dilakukan oleh Tuhanmu sekarang?”

Maka pemuda itu menjawab dengan tenang: “Sebelum aku memberikan jawapan kepadamu, eloklah kiranya kita bertukar tempat. Ini kerana kamu berada pada tempat yang tinggi sedang aku berada di bawah. Jawapan hanya boleh diberikan bila mana aku berada di atas mengambil alih tempatmu.”

Kelompok Athies itu lalu bersetuju dengan cadangan pemuda tersebut, lalu mereka bertukar tempat.

Pemuda itu naik ke atas, manakala sang Atheis turun ke bawah.
Bila mana pemuda itu sudah berada di atas, terus beliau menjawab: “Kamu bertanya sebentar tadi apakah yang Tuhanku lakukan sekarang bukan? Jawapannya ialah, Tuhanku sedang meninggikan yang Haq (dengan menaikkan pemuda itu ke atas) dan menurunkan yang Batil (dengan menurunkan kelompok Atheis tersebut ke bawah).”

Akhirnya mereka mengakui bahawa tiada lagi persoalan yang ingin ditanyakan malah kesemuanya telah dipatahkan oleh pemuda itu dengan penuh hikmah.

Walau sudah hampir ribuan tahun pemuda itu meninggalkan kita, namun namanya disebut orang seolah-olah beliau masih hidup di sisi kita.

Al-Fatihah buat al-Imam al-A’dzam Abu Hanifah Nu’man bin Thaabit r.a (Imam Hanafi) serta kepada seluruh gurunya dan kesemua muslimin dan muslimat sama ada yang masih hidup atau yang telah

Nota:  Ini adalah antara hujah Imam Hanafi ddengan Ad-Dahri

A never ending list of corruptions by BN-UMNO leaders….

Lest we forget…

List of UMNO/BN blunders and plunders since Tun Mahathir’s 22 years watch and Badawi 6 year’s tenure in which he sold off an oilfield located at Sabah territory to the Sultan of Brunei. The blatant corruptions continue with Najib squandering RM42Billions through 1MDB and RM7Billions on the explosive Scorpene, and Russian fighter jet scandals.

Malaysian Prime Minister Najib Razak (C) and his deputy Muhyiddin Yassin (6th L) cut a yellow rice along with other party's leader during the United Malays National Organisation (UMNO) 69th anniversary at Putra World Trade Centre in Kuala Lumpur on May 11, 2015. The Malaysian Insider/Najjua Zulkefli

Malaysian Prime Minister Najib Razak (C) and his deputy Muhyiddin Yassin (6th L) cut a yellow rice along with other party’s leader during the United Malays National Organisation (UMNO) 69th anniversary at Putra World Trade Centre in Kuala Lumpur on May 11, 2015. The Malaysian Insider/Najjua Zulkefli

  1. PKFZ RM12 billion
    2. Submarine Commission RM500 million
    3. Sime Darby RM964 million
    4. Paya Indah Westland RM88 million
    5. Pos Malaysia (Transmile) RM230 million lost
    6. Eurocopter deal RM1 billion wasted
    7. Terengganu Stadium collapse RM292 million
    8. MRR2 repair cost RM70 million
    9. Maybank overpaid BII RM4 billion
    10. Tourism – NYY kickback RM10 million
    11. 3 paintings bought by MAS RM1.5 million
    12. Overpayment by Sport Ministry RM8.4 million
    13. London’s white elephant sports complex RM70 million
    14. MATRADE repairs RM120 million
    15. Cost of new plane used by PM RM200 million
    16. InventQ irrecoverable debt RM228 million
    17. Compensation for killing crooked bridge RM257 million
    18. Loss in selling Augusta RM 510 million
    19. Worth of APs given out in a year RM1.8 billion
    20. Submarines (future Muzium Negara artifacts) RM4.1 billion
    21. PSC Naval dockyard RM6.75 billion
    22. The Bank Bumiputra twin scandals in the early 1980s saw US$1 billion losses (RM3.2 billion in 2008)
    23. The Maminco attempt to corner the World Tin Market in the 1980s is believed to have cost some US$500 million (RM1.6 billion)
    24. Betting in foreign exchange futures cost Bank Negara Malaysia RM30 billion in the 1990s
    25. Perwaja Steel’s US$800 million (RM2.56 billion) losses
    26. Use of RM10 billion public funds in the Valuecap Sdn Bhd operation to shore up the stock market
    27. Banking scandal of RM700 million losses in Bank Islam
    28. The sale of M.V. Agusta by Proton for one Euro making a loss of €75.99 million (RM348 million) Same as No.20?
    29. Wang Ehsan from oil royalty on Terengganu RM7.4 billion from 2004 – 2007
    30. For the past 10 years since Philharmonic Orchestrawas established, this orchestra has swallowed a total of RM500 million. Hiring a Kwai-Lo CEO with a salary of more than RM1 million per annum!
    31. In Advisors Fees, Mahathir was paid RM180,000, Shahrizat Abdul RM404,726 and Abdul Hamid Othman (religious) RM549,675 per annum
    32. The government has spent a total of RM3.2 billion in teaching Maths and Science in English over the past five years. Of the amount, the government paid a whopping RM2.21 billion for the purchase of information and computer technology (ICT) equipment which it is unable to give a breakdown. Government paid more than RM6,000 per notebook vs per market price of less than RM3,000 through some new consortiums that was setup just to transact the notebook deal. There was no Maths & Science Content for the teachers and the notebooks are all with the teachers’ children now.
    33. The commission paid for purchase of jets and submarines to two private companies – Perimeker Sdn Bhd and IMT Defence Sdn Bhd amounted to RM910 million. Expanding on No. 2?
    37. RM300 million to compensate Gerbang Perdana for the RM1.1 billion “Crooked Scenic Half-Bridge”
    38. RM1.3 billion has been wasted building the white elephant Customs, Immigration and Quarantine (CIQ) facilities on cancellation of the Malaysia-Singapore Scenic Bridge
    39. RM100 million on renovation of Parliament building which leaks
    40. National Astronaut (actually tourist) Programme – RM40 million
    41. National Service Training Programme – yearly an estimate of RM 500 million
    42. Eye of Malaysia – RM30 million and another RM5.7 million of free tickets
    43. RM2.4 million on indelible ink
    44. Samy Vellu announced in September 2006 that the government paid compensation amounting to RM38.5 billion to 20 highway companies. RM380 million windfalls for 9 toll concessionaires earned solely from the toll hike in 2008 alone
    45. RM32 million timber export kickbacks involving companies connected to Sarawak Chief Minister and his family.
    46. Two bailouts of Malaysia Airline System RM7.9 billion. At a time when MAS s incurring losses every year, RM1.55 million used to buy three paintings to decorate its Chairman’s (Munir) office. Expanding on No.11
    47. Putra transport system bailout which cost RM4.486 billion.
    48. STAR-LRT bailout costing RM3.256 billion.
    49. National Sewerage System bailout costing RM192.54 million.
    50. Seremban-Port Dickson Highway bailout costing RM142 million
    51. Kuching Prison bailout costing RM135 million
    52. Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam bailout costing RM8.3 million
    53. Le Tour de Langkawi bailout costing RM3.5 Million
    54. Wholesale distribution of tens of millions of shares in Bursa Malaysia under the guise of NEP to cronies, children and relatives of BN leaders and ministers worth billions of ringgit.
    55. Alienation of tens of thousands of hectares of commercial lands and forestry concessions to children and relatives of BN leaders and Ministers worth tens of billions of ringgits.
    56. Since 1997, Petronas has handed out a staggering RM30 billion in natural gas subsidies to IPPs who were reaping huge profits. In addition, there were much wastages and forward trading of Petronas oil in the 1990s based on the low price of oil then. Since the accounts of Petronas are for the eyes of the Prime Minister only, we have absolutely no idea of the amount.
    57. RM5,700 for a car jack worth only RM50
    58. Government-owned vehicle consumed a tank of petrol worth RM113 within a few minutes
    59 A pole platform that cost RM990 was bought for RM30,000
    60. A thumb drive that cost RM90 was bought for RM480
    61. A cabinet that cost RM1,500 was bought for RM13,500
    62. A flashlight that cost RM35 was bought for RM143
    63. Expenses for 1Malaysia campaign paid to APCO?
    64. RM17 billion subsidy to IPP
    65. US$24 million Diamond Ring for Ro$mah – Cancellation of Order – how much compensation ?
    66. CowGate . . . RM250 Million
    67. Monsoon Cup . . . RM800 million per year
    68. Illicit Fund Transfers out of Malaysia ( 2000 – 2009) : RM 1,077,000,000,000!
    69. Tajudin-Danaharta settlement to cover up for Dr M and Daim
    70. Billions of ringgit toll concessions that disadvantage the government and taxpayers”……
    71. Najib pindah 7 bilion daripada dana 1 Malaysia Development Berhad MDB telah dipindahkan ke akaun rahsia luar Negara
    72. rasuah dan penyelewengan peminpin umno Terengganu ddalam projek Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) yang dimulakan pada 2004.
    73. Najib berbelanja RM58 billion bagi tujuan kempen PRU 13 by Dr Bridget Welsh
    74. PM Malaysia Najib mengakui saham bumiputera RM52 Bilion telah hangus dan lesap yang tinggal cuma RM2Bilion daripada jumlah asal RM54Bilion yang diperuntukkan untuk syarikat bumiputera.
    75. LDP Highway Robbery! Capital Cost of RM1.3 billion, profit for cronies to amazing RM18.7 billion
    76. Hutang kerajaan drp duit rakyat KWSP mencapai ke RM 144.5 billion.
    77. Lapuran yg dkeluarkan oleh Tan Sri Hasan Marican selaku presiden dan ketua eksekutif Petronas bahawa keuntungan Petronas sehingga 2007 adalah RM570 billion dgn bayaran kpd kerajaan umno RM336Billion. Baki petronas dgunakan utk melabur ddlm paipSaluran gas, logi2 penapis petrokimia dan lain2….. RM336 Billion umno pegang hilang kemana??



Hudud kini bukan isu taboo lagi di Malaysia

sinar hudud
Sekian lama masyarakat Malaysia takut mendengar perkataan hudud. Pantang apabila mendengar perkataan hudud, sebahagian rakyat, tanpa mengira agama dan kaum, mereka takut untuk berbincang mengenainya, apatah lagi mahu melihat ia dlaksanakan di Malaysia.

Hudud adalah adalah salah satu peruntukan undang-undang Islam untuk menangani jenayah syariah selain daripada hukuman takzir dan qisas. Jenayah syariah adalah berkaitan dengan arak, zina, bunuh, fitnah, murtad, mencuri, dan merompak.

Hudud adalah ajaran Islam sebagai solat, puasa, zakat, dan haji. Ia adalah hak orang Islam untuk mengamalkannya untuk orang Islam. Adalah menjadi hak asasi penganut Islam mengamalkan ajaran Islam, dan orang bukan Islam tidak berhak menghalang orang Islam untuk melakukan amalan hudud, satu satu bentuk ibadah atau worship terhadap Tuhan. Malah hudud tidak mengganggu orang bukan Islam.

Orang di Malaysia takut dengan hudud antaranya adalah kerana:

  1. tiada maklumat mengenai hudud
  2. salahfaham terhadap hudud
  3. dipengaruhi oleh momokan dan ejekan serta gambaran salah dan jahat musuh Islam, termasuk dari orang Islam sendiri
  4. serangan media terhadap Islam
  5. bimbang Islam berkembang luas
  6. takut Islam menguasai negara.  dan
  7. kedegilan dan ego diri manusia itu sendiri terhadap kebenaran hukum Tuhan.

Hudud disebut di dalam al Quran lebih daripada 1400 tahun yang lalu. Ia telah dijalankan di zaman pemeriintahan Nabi Muhammad s.a.w., di zaman Khalifah Ar Rasyidin, zaman Khalifah Umaiyyah, zaman Khalifah Abbasiah, zaman khalifah Othmaniah dan sehinggalah hari ini di negara-negara umat Islam khususnya di Timur Tengah. Di Nusantara Asia, sejarah merakamkan Tanah Melayu sebelum merdeka pernah melaksanakan hudud, takzir dan qisas selepas Islam diterima di bumi Tanah Melayu. Dr Abu Bakar Abdullah dalam tesis sarjananya telah mengupas mengenai sejarah pelaksanaan hudud di Malaysia sebelum merdeka.

New Doc 20_2 New Doc 20_3

Setelah merdeka, British telah menghapuskan hukum Islam apabila penjajah barat ini memperkenalkan Perlembagaan Persekutuan pada tahun 1957 melalui usaha Suruhanjaya Reid. Sejak itu, UMNO yang menjadi pewaris penjajah meneruskan pemerintahan negara dengan menggunakan Perlembagaan yang membuang semua hukum hudud, takzir dan qisas dari undang-undang negeri sebelum merdeka. Bagaimanapun terdapat kelompok Islam di negara ini yang mahukan hukum islam dikembalikan dalam masyarakat Islam tetapi gagal melalui NGO dan pentas masjid dan surau. Maka satu cara bagi meletakkan kembali hukum Islam dalam negara majoriti umat islam ini, ia perlu diusahakan melalui lorong dan pentas politik. Hanya PAS sahaja yang bersuara bagi memuliakannya. Kini penghinaan hudud dengan ungkapan “hudud PAS” , ‘hudud hukuman padang pasir”, “hudud hukuman zaman unta”, “hudud hukum primitif” sudah amat kurang kedengaran.

Malah mereka yang berhujah dengan alasan hudud adalah hukuman primitif tewas dengan hujah bahwa rogol, bunuh, zina, mencuri, dan merompak adalah jenayah primitif dan mesti ditangani dengan “hukuman primitif”

Mereka yang berhujah kononnya hukum hudud tidak sesuai di negara ini atau zaman ini juga tewas dengan hujah bahawa Tuahn Maha Mengetahui, Tuhan tahu Malaysia akan menjadi masyarakat majmuk pada selepas 1950an, Tuhan tahu apa akan terhadi pada masa lepas dan akan datang sehinggalah ke hari kiamat. Jangan anggap Tuhan itu bodoh kecuali manusia itu bodoh.

Usaha memahamkan rakyat mengenai hukum Islam menghadapi pelbagai halangan dan kekeliruan yang datang dari pelbagai kumpulan dan sudut bukan sahaja di Malaysia tetapi juga di Brunie. Ada kalanya isu hudud ini dipolitikkan oleh mereka yang takut pada hudud atau tidak suka kepada hukum Islam akibat fahaman sekulkaris yang tebal dalam diri mereka dan kerana mahu mengekalkan kuasa.

Tahun demi tahun, usaha dakwah dan penerangan mengenai hudud di buat dalam seminar, persidangan, brosur, buku, forum, perbincangan  formal dan tidak formal, dan apa jua peluang yang ada dilakukan oleh PAS secara konsisten tanpa henti dalam negara. Akhirnya tahun ini Sinar Harian Malaysia menganjurkan sesi “Bicara Minda: Hudud Dari Pandangan Hadi”. MArfi kita menonton rakaman video sesi Bicara Minda anjuran Sinar Harian.

Sesi ini dipengerusikan oleh Prof. Dato’ Abu Bakar di Kompleks Media Karangkraf pada 22 April 2015

Bahagian 1

Bahagian 2


Baca lagi:


Get every new post delivered to your Inbox.

Join 394 other followers